Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Cu capu-n stanca

Plimbaret din fire, cand am ocazia si timp liber imi place sa fac excursii in natura de relaxare. Asa am avut un weekend liber acum doi ani la sfarsitul lunii octombrie, astfel ca am decis fiind o vreme frumoasa de toamna sa merg sa vizitez un fel de parc national in apropiere de Skopje, Macedonia. M-am echipat si am luat-o spre Skopje, sperand sa gasesc iesirea de pe autostrada spre Matka. Ca un dat am ratat iesirea, dar am rezolvat la primul punct de taxare unde am intors pe partea cealalta si cu noi informatii am gasit iesirea, apoi am mai facut cam vreo 15-20 km am ajuns la locul pana unde puteai merge cu masina, am luat cu mine un rucsacel si aparatul foto cu tot arsenalul obiective si trepiedul. Am petrecut cateva ore pe traseele marcate si vizitate de turisti, am facut vreo 2-300 de poze si m-am gandit hai sa gasesc o poteca nu prea circulata pe care sa merg, poate gasesc cateva peisaje splendide care sa merite pozate, poate reusesc sa fac cateva poze reusite. Asa am luat-o pe o poteca ce urca spre niste stanci, unde banuiam ca o sa am parte de o panorama perfecta pentru niste poze, am urcat aproape o ora si am ajuns la baza stancilor, iar poteca se ingusta destul de mult urmand curba de nivel si urcand printre stanci. Am ajuns aproape in varf, poteca era taiat in stanca si destul de ingusta, m-am gandit sa fac o mica pauza si sa fac niste poze, fiind singur zic hai sa fac cateva poze si cu mine. Ma apuc si pregatesc aparatul foto, il pun pe trepied, setez timpul si fug la locul ales pentru poza. N-ajung bine la locul cu pricina si vad cum usor aparatul cu tot cu trepied incepe sa se incline intr-o parte afectat de gravitatie, cand vad ma arunc repede sa-l prind sa nu cada si sa se loveasca de bolovani. Din avant reusesc sa prind la timp aparatul foto dar ma lovesc la cap destul de puternic de un bolovan in cadere.

ClinicBouquet
Am rasuflat usurat ca am reusit sa prind aparatul si nu s-a produs un dezastru, resimteam destul de bine lovitura de la cap si m-am pricopsit cu un cucui de toata frumusetea. Am zis ca oricum o sa treaba in cateva zile si o sa fiu ca nou. Mi-am revenit usor si am coborat la masina fara sa ma mai aventurez de unul singur pe poteci necunoscute. Am ajuns seara acasa si mi-am pus la cap compresa cu apa rece sperand ca umflatura se retrage in cursul noptii. Totusi durerea de cap a continuat si ma sacaia deja de cateva zile, desi umflatura se retrase zona lovita inca era dureroasa si parca imi provoca dureri de cap generalizate. Dupa vreo doua saptamani am intrat la banuieli si am decis sa fac un control la cap, eventual un RMN, ca sa vad nu cumva am ceva cheag de sange de la lovitura, care ar putea sa fie cauza durerii generalizate de cap.

Nu ma gandeam ca un RMN, despre care aveam impresia ca este un serviciu medical pe care-l faci simplu si usor ca niste analize banale sa-mi dea atatea batai de cap. Aveam asigurare medicala in Macedonia si credeam ca totul este in regula, am mers sa-mi fac o programare la RMN la o clinica din Stip, localitatea unde locuiam atunci. Comunicam destul de greu in limba lor, ajuns la clinica am avut oarecum noroc sa gasesc o persoana care stia engleza si cu care m-am putut intelege mai usor. Am explicat ce am patit si ce doresc sa fac si-mi comunica ca nu se poate face numai in Skopje si ca asigurarea nu acopera rezonanta magnetica daca doream sa o fac in timp scurt, iar daca doream sa o fac cu asigurare trebuia sa merg sa-mi fac o programare si sa astept vreo 2-3 luni. Ma uitam interzis la tipa ce-mi comunica alternativele si ma gandeam acum ce sa fac daca stau cateva luni poate se poate agrava sau cine stie ce se poate intampla.

Inarmat cu multa rabdare ma apuc sa caut pe internet ceva informatii despre clinica recomandata din Skopje, despre adresa si cum ajung acolo dar si ceva informatii despre preturile practicate, sau despre medicii care activeaza in clinica. Ceva informatii am gasit dar toate erau in alfabet chirilic si pe limba lor, nu prea mi-au fost de prea mare ajutor. Cred ca imi era de un real folos un portal cu clinici in care sa gasesc mai multe informatii in limba engleza spre exemplu.

A doua zi fac un drum de Skopje, gasesc clinica respectiva in centru relativ usor si merg sa vad cum fac o programare la RMN. Acolo reiau povestea explic ce am patit si ce consoltutii as avea nevoie cum ma asteptam mi se comunica ca doar cu asigurare dureaza vreo 6 saptamani pana pot face consultatia dar daca merg fara asigurare si platesc 300 euro pot face consultatia si RMN pe loc in 10-15 minute. Am stat un pic sa ma gandesc si am decis ca alternativa e simpla dau banu’ si o sa fiu consultat sau daca stau doar pe asigurare cine stie cand o sa fiu consultat. Am cautat un bancomat am scos echivalentul in denari a consultatiei si in 20 minute eram rezolvat cu toate.

ClinicBouquet pe Facebook
Usurarea a fost mare pentru ca rezultatele au fost bune si nu aveam nimic la cap, doar ca lovitura a fost destul de puternica si efectul durerii a fost putin mai mare. Acum daca stau sa ma gandesc mai bine cred ca suntem dependenti de internet si orice nevoie avem cautam solutii sau informatii, in prima instanta pe internet chiar daca sunt probleme medicale. De curand am descoperit un portal ClinicBouquet, un site de sanatate transfrontaliera cu ajutorul caruia gasesti rapid clinica sau spitalul de care ai nevoie din Romania sau din Europa. Portalul este foarte simplu de utilizat si toate serviciile oferite de site sunt gratuite. Orice clinica sau spital poate sa fie usor de gasit in functie de specialitate, tara, judet/oras, privat/stat, asigurator (clinici private ce au contract cu CNAS). In plus puteti gasi informatii medicale, noutati medicale toate oferite in mod gratuit de catre portal.

Avand in vedere situatia dezastruoasa in care se gaseste sistemul romanesc de sanatate cred ca este de un real ajutor pentru toti utilizatorii informatiile despre clinicile si spitalele din strainatate care sunt disponibile pe portal sau pe pagina de Facebook dedicata portalului. Cu siguranta daca stiam de existenta portalului cand am avut problema de sanatate cauzata de lovitura, apelam cu incredere la ei chiar punandu-le intrebari sau solicitand informatii despre clinici sau spitale din Macedonia. Dar nu este nici acum tarziu, iar in viitor voi apela cu incredere la serviciile lor de aceea il recomand ca o solutie perfecta atunci cand esti in cautarea unei clinici sau a unui spital in care sa te tratezi.