Cumpara ANVELOPE VARA cu Pret Mic de pe Vadrexim.ro !

Jurnalul meu de calatorii - #jurnaldecalatorie

Planificarea unei excursii este o conditie esentiala si de neratat, daca vrei ca sa iasa totul perfect, fara surprize neprevazute. Lipsa unei cat de mici planificari poate duce, invariabil la un esec rasunator si ratarea completa a unor momente pe care vroiai sa fie cu totul si totul speciale. Eu cand planific orice excursie, cu mult timp inainte fac o serie de cercetari, studii, ca la fata locului sa nu am surprize neplacute, in general neprevazutul si lasatul la voia intamplarii imi sunt straine si nu-si au locul in vocabularul meu. Dupa ce am ales locul de vizitat, incep o munca asidua pentru a obtine cat mai multe informatii legate de modul de calatorie (avion, masina, autocar) si care este cel mai avantajos, despre locatia unde o sa stau, daca hotelul sau pensiunea are camere de nefumatori, parcare cu plata sau nu, micul dejun e inclus in pret, etc., despre pozitionarea lui fata de obiectivele turistice sau fata de aeroport, gara, autostrada. Acord o atentie deosebita mijloacelor de transport in comun, o alternativa eficienta intr-un oras aglomerat (ca o paranteza va spun ca ma descurc in metroul parizian mai bine ca un localnic). In general, adun toate informatiile utile pentru a avea un sejur de vis, fara incidente neprevazute. De obicei, toata aceasta munca de culegere de informatii o tin doar pentru mine, nu o impartasesc la nimeni, dupa principiul ca “nici altii nu ofera nimic gratis”, le arunc la cosul de gunoi dupa utilizare, dar intr-o agenda mi-au ramas cateva notite de la ultima calatorie efectuata si parca mi-a fost mila ca sa arunc jurnalul de calatorie.

Londra
Era o calatorie la Budapesta, tinea 4 zile si 3 nopti, timp suficient pentru un city-break intr-o capitala europeana asa m-am decis sa va arat si voua jurnalul de calatorii pregatit cu aceasta ocazie, poate va este folositor. Pe prima pagina aveam mai multe corecturi si insemnari toate cu rosu si adnotate cu „de luat in seama”: circuite turistice, oferte circuite, circuite cu avionul, circuite cu autocarul, semn ca mi-am facut bine treaba si temele. Daca le pun cap la cap, elimin stersaturile si corecturile, rearanjez, #jurnaldecalatorie in Budapesta ar arata cam asa:

Budapesta
Ziua 1: - timp estimat de sosire in gara Keleti, 04:30, conform orarului cailor ferate din Romania si Ungaria, am optat pentru o calatorie cu trenul, gasind o extraoferta de pret la biletele de tren.
- cazare la hotel, apoi explorare centru, obligatoriu vizita la Palatul Parlamentului (intrarea aproximativ 15 euro), apoi catedrala Sfantului Stefan cu vizitarea camerei tezaurului regal, apoi promenada si cumparare de suveniruri pe celebra Vaci Utca, principala artera turistica si comerciala a Budapestei.
- plimbare pe malul Dunarii si admirat apusul soarelui ce se lasa peste oras, iar seara cina la un restaurant cu specific unguresc, apoi o mica plimbare pentru a admira orasul luminat noaptea.

San Francisco
Ziua 2: - de vizitat neaparat Marea Sinagoga, cea mai mare din Sud Estul Europei si plimbare pe stradutele vechi din centrul orasului.
- nu trebuie ratata o vizita la casele Gojdu, situate pe Dob Utca, ca un omagiu adus marelui om politic si de cultura de origine romana, Emanoil Gojdu.
- vizita in Piata Eroilor si monumentul in cinstea regelui Stefan, unde sunt statuile reprezentative ale regilor maghiari, apoi la castelul huniazilor, ca o replica la scara mai mica a castelului de la Hunedoara.
- tot pentru aceasta zi, am descoperit un restaurant situat la aproximativ 100 metri de hotel cu specific „all you can eat”, nu trebuie ratat, mi-am propus acest lucru de mai mult timp.

Paris
Ziua 3: - trecerea dis de dimineata pe podul Margrit si vizitarea insulei Margareta, in centrul insulei este o fantana arteziana ce ridica coloanele de apa pe ritmul muzicii, la fel ca in Las Vegas.
- parcurgerea pe jos a vechii cetati Pesta, daca tot suntem pe cealalta parte a orasului, peste Dunare si neaparat bifat vechiul Palat Regal si Domul pescarilor, plus cateva catedrale din zona.
- vizitarea monumentului Gellert, locul unde a fost ucis calugarul cu acelasi nume in incercarea de a crestina triburile maghiare, apoi o balaceala in termele de la Baile Gellert, adevarate muzee cu picturi si sculpturi ce adapostesc bai termale, inca de pe vremea romanilor.
- plimbare si traversarea celorlalte poduri peste Dunare, ce desparte cele doua orase, Buda si Pesta, neaparat celebrul pod cu Lanturi.

New York
Ziua 4:- o excursie la gradina zoologica, cea mai mare din estul Europei, apoi o plimbare cu vaporasul pe Dunare, asa ai ocazia la o imagine superba cu cele doua orase despartite de batranul fluviu.
- plimbare prin centru, unde poti admira atatea minunatii arhitecturale, cladiri, muzee, teatre ce merita a fi vizitate.
- plecarea spre gara, trenul pleaca spre Romania la ora 23:30.

CND Turism
V-am aratat doar un mic sumar cu cateva din dintre liniile directoare pe care eu le urmez cu sfintenie cand organizez cate o excursie. Intotdeauna am un plan bine pus la punct si cu obiective clar stabilite ce nu o sa le ratez. Trebuie mentionat ca imi las o marja in #jurnaldecalatorie unde includ si obiective ce apar la fata locului, imi este imposibil sa le stiu chiar pe toate. Mi-ar fi placut sa ma pot lauda cu un #jurnaldecalatorie work and travel, care sa cuprinda file de calatorie palpitante din minunata America, dar, n-am avut ocazia sa trec oceanul.

Articol scris pentru SuperBlog 2015.